Manager Operations (1 FTE) Boxmeer

Solliciteer met CV
  

Introductie

Om de groei en verdere professionalisering van ons bedrijf en onze mensen te begeleiden en te waarborgen, zijn wij op zoek naar een persoon die dit traject met ons verder wil uitbouwen. Ben jij die manager met oog voor het personeel, de processen en de business?  Dan is deze vacature zeker iets voor jou!

Organisatie

Onze opdrachtgever Verdijk Transport (VTS) is specialist in temperatuurgecontroleerd farmaceutisch transport in Europa met eigen warehousefaciliteiten. De organisatie heeft naast de hoofdvestiging in Boxmeer een kantoor in Goléniow (Polen). De koers (3 tot 5 jaar) wordt door het directieteam (algemeen directeur en financieel directeur) bepaald, met input vanuit het managementteam (manager commercie, Manager Operations) waar daadwerkelijke besluitvorming plaatsvindt en het jaarplan wordt vastgesteld. De afdeling Operations kent drie disciplines: 

- transport: in eigen beheer vervoeren van goederen over de weg (125 trucks, 145 trailers/aanhangers, 150 chauffeurs) incl. eerstelijns onderhoud (eigen beheer), planning, service- en reparatieonderhoud en beheer van het wagenpark incl. de beschikbaarheid van randvoorwaarden hieromtrent (vignetten, tankpassen, tolkastjes, voertuigdocumentatie);

- warehousing: inslag, opslag, crossdocking, value added  services ((her-)verpakking, (re-)labeling en assemblage), uitslag (21.000 palletplaatsen, 3.000 m2 crossdocking, 1.200 m2 Value Added Services) inclusief beheer en onderhoud van de interne transportmiddelen;

- bedrijfsbureau: customer service (ordering t/m facturatie), planning (import en export), ritbegeleiding (1e aanspreekpunt chauffeurs tijdens vervoer).

Functie

In deze nieuwe functie ben je verantwoordelijk voor de vertaling van de organisatiedoelstellingen naar afdelingsdoelstellingen voor operations. Hiertoe wordt sturing gegeven aan de drie disciplines transport & customer services, drives & fleet en warehouse. Je organiseert, coördineert en optimaliseert alle supply chain processen tussen VTS en (internationale) klanten en leveranciers. Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de afspraken die commercie maakt met klanten. Dit vraagt om een continue focus op effectieve en efficiënte (verbetering van) processen en samenwerking binnen het operations proces en de daarin betrokken stakeholders. Dit behelst ook de spiegeling en afstemming met commercie omtrent (on-)mogelijkheden in bestaande en nieuwe markten. Je maakt deel uit van het managementteam van VTS.

Functie eisen

  • HBO/WO werk- en denkniveau (bij voorkeur richting supply chain management, logistiek of bedrijfskunde);
  • Kennis van en aantoonbare werkervaring met interne procedures, werkwijzen en procesoptimalisatie (lean);
  • Kennis van ontwikkelingen binnen de eigen disciplines;
  • Kennis van en aantoonbare werkervaring met logistieke processen binnen de farmaceutische- en healthcare industrie;
  • Relevante werkervaring in een leidinggevende functie bij voorkeur in een transport-/logistiek bedrijf.

Geldt voor jou; je bent innovatief, kunt goed leidinggeven, je houdt rekening met je omgeving, en je hebt overtuigingskracht? Je bent helder in je communicatie en je bent resultaat- en klantgericht? Dan zoeken wij jou! 

Aanbod

  • Uitdagende job in een groeiend en gezond bedrijf
  • Marktconforme arbeidsvoorwaarden
  • Ontwikkelmogelijkheden en ruimte voor eigen initiatief

De sluitingsdatum voor deze vacature is 22 september 2017.

Inlichtingen

Voor meer informatie over deze functie kun je terecht bij Eric Hendriks van Syntax, 06-53885383 / e.hendriks@syntax.nl

Solliciteer met CV